The Cooking Road Map

produces delicious foods – everyone's happy if our tummy's stuffed!

Highlight of the Month: August

as this blog is about cooking, i think it might be boring if it’s all about recipes. so i decided to make a highlight of the month that i’ll write each month about my personal life, what did i experienced and maybe some lessons learned. this month will be my experience with my best friends, from staying up all night going to McD and 7eleven until the day i went to Kota with all the public transport, like metromini, angkot, and also busway. and for highlight of the month i will write it in Indonesia, as it is easier to write. so, im sorry for the foreigners that you can’t understand it, but you can copy and paste it to google translate 😉 so here was my journey in the last 3 days..

semua berawal dari farewell party nya sharon (sharon itu temen sekolah, dan dia udah mau pergi ke UK buat lanjutin sekolah disana). dia ngadain farewell party nya di Nanny’s Pavillon Alam Sutera, Flavor Bliss hari Jumat tanggal 26 Agustus 2011. abis makan2 disana kita bakal nginep di rumahnya sharon, rencananya sih sampe hari sabtu aja, tapi beda kasus sama saya, akhirnya saya nginep di rumah sharon selama 2 hari sampe hari minggu.

jadi abis selesai makan2 di nanny’s kita semua pergi rame2 ke rumahnya sharon, di dalem mobil tiba2 gatau siapa yang ngidein pertama2, soalnya saya lagi dengerin iPod terus tiba2 mereka semua udah maen tebak2an. tebak-tebakkannya itu tentang kalau ini si a, ini si b, yang ini siapa? dan itu adalah pertanyaan yang sangat konyol tetapi juga susah untuk di tebak karena jawabannya super konyol.

singkat cerita, kita udah sampe di rumah sharon, dan itu udah jam 3 subuh kita masih belom tidur, dan kita akhirnya memutuskan untuk pergi k McD buat beli makanan, sesampai disana, sayangnya semua ayamnya udah abis, jadi akhirnya kita pindah tempat ke 7eleven. saya ikut mobil yang berisi Garrey (si ‘supir’), Kristie, Jessica, Hizkia, Adrian, dan 2 orang lagi saya lupa siapa. tapi karena si tuan rumah ikut mobil yang satu lagi, dan kita ga ada yang tau jalan2 di bintaro, pas udah sampe tol kita ketinggalan sama mobil depan, soalnya mereka pake livina dan kita pake avanza, jadi otomatis bantingannya beda lah yaa, teruss si stephen, “supir” si mobil livina itu kenceng banget bawanya, sampe 140km/h kalo ga salah, terus kita jadi ketinggalan pas udah masuk tol. terus kita gatau jalan kan, jadi kita maen nyelonong aja jalannya lurus terus, padahal ada 2 pilihan, lurus ato ke kiri. pas uda ambil jalur yang lurus si jessica baru nyeletuk, ‘eh kita seharusnya lewat jalan yang kiri ato lurus ya?’ terjadilah kepanikan.. tapi kt ttp memutuskan untuk lurus terus, coba aja liat keluarnya dimana. si garrey uda bawa 100km/h which is kerasa kenceng bgt kalo di avanza, tapi kog ini tol ga abis2 ya, lama banget keluarnya, ga ada pilihan jalan juga ke kiri ato lurus ato ke kanan.. kt jadi tambah panik. tiba2 kita ngeliat ada plang tol bilang lingkar luar jakarta di samping tol nya kita, semuanya jadi panik beneran krn kt yakin banget kalo kita salah jalan. akhirnya kt minggir terus telpon si tuan rumah a.k.a sharon, sambil jalan pelan2.. pas udah telpon sharon trus ngomong sambil panik2 sedikit tiba2 ketemu ada plang tulisannya tanah kusir, belok sebelah kiri kt semua langsung SWT -___- sekaligus lega karena ternyata kita ada di jalan yg bener.. kita pulang dari 7eleven jam setengah 5, dan kita bangun terus sampe jam 6, tidur 1 jam, sampe jam 7 akhirnya bangun lagi. what a party..

singkat cerita lagi, besokkannya kt semua pergi ke gandaria city sore2 ke siangnya buat makan siang yang udah sangat telat. abis selesai muter2 bentar terus smuanya balik k rumah masing-masing, kecuali saya. saya rencananya bakal di jemput di rumah sharon, jadinya ikut sharon balik ke rumahnya lagi. tapi pas udah sampe di rumahnya, pas malem2nya ketemu mamanya sharon, dia bilang saya disuru nginep lagi di sini, akhirnya nginep lagi lah saya.

besokkannya saya ikut ke gerejanya sharon, terus selesai dari gereja, si sharon bakal ngadain farewell party sama temen2 gerejanya which is ke Kota naek angkutan umum. jadi secara gerejanya terletak di fatmawati, kita naek metromini sampe ke blok M, sampe di blok M kita lanjut busway sampe ke glodok, terus berenti disana, lalu makan siang di nasi campur Apollo yg sangat terkenal di Jakarta.. abis selesai makan kita jalan sebentar sampe ketemu sama angkot, terus kita naek angkot yang isinya semua rombongan kita (sebanyak 10 orang), terus kita berenti deh di kota tua, terus kita foto2, kita nyewa sepeda ontel yang bisa buat digoes sama 2 orang.. jangan kira gampang ya naek sepeda itu, ternyata susah juga, harus kompak, tapi kalo udah jalan sih gampang aja jalaninnya, pertama2nya aja yang susah.. kita sewa sepedanya selama 1 jam yang harganya cuman 15 ribu buat keliling2 kota tua.. setelah itu foto2 sebentar terus pulang karena jam sudah menunjukkan jam setengah 6 sore. pulangnya kita naek busway dan metromini lagi.. di perjalanan kita maen tebak2an yang seru banget sampe2 kita lupa sama cape nya kita.

it was my first time to took a metromini, busway and also angkot. i was really overjoyed, i felt so cool that finally i can rode a public transport with my friends. and that’s my highlight of the month.

thank you for all my friends who’ve made these 3 days into a memorable days. 3 days which i will never ever forget until my old days. Thank you, Sharon, Kristie, Visa, Eby, Jessica, Grace, Moses, Stephen, Garrey, Matius, Adrian, Richard, Hizkia, Asael, Naomi, Stevita, Vania, kak Dita, kak Risda, kak Arthur, kak Iko, kak Joshua, kak Raoul, Claudia, and Stevina 🙂 I love you guys!

19 Comments»

  Antonietta Driesbach wrote @

I’m not sure where you are getting your info, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for magnificent info I was looking for this info for my mission.

  joanitaforpresident wrote @

my pleasure 😉

  william hill promotional code wrote @

I like this post, enjoyed this one thankyou for posting .

  bet365 irish lottery wrote @

Rattling nice design and style and superb articles , very little else we require : D.

  boylesports promotion code wrote @

I really prize your piece of work, Great post.

  Dental Marketing wrote @

Highlight of the Month: August The Cooking Road Map is actually good as your other articles : D, regards for posting . “Reason is the substance of the universe. The design of the world is absolutely rational.” by Georg Wilhelm Friedrich Hegel.

  snakes wrote @

God forgives the sin of gluttony.

  william hill promotional code wrote @

Hello. Great job. I did not anticipate this. This is a splendid story. Thanks!

  online sports betting sites wrote @

Very nice layout and good written content, very little else we need :D.

  apartments Brookline wrote @

Great site! I am loving it!! Will come back again. I am bookmarking your feeds also

  Kaneohe locksmith wrote @

You got a very fantastic website, Gladiolus I detected it through Yahoo.

  Air Jordan Retro wrote @

I conceive this internet site holds some very fantastic info for everyone :D. “The test of every religious, political, or educational system is the man that it forms.” by Henri Frdric Amiel.

  Westwood locksmith wrote @

Some really wondrous work on behalf of the owner of this internet site , utterly outstanding content .

  limited coupon wrote @

Yeah bookmaking this wasn’t a bad decision outstanding post!

  pimples treatment wrote @

Hope to see more of you man, it was quite awesome ^^ hope you keep doing what you do best lol

  Top Toys wrote @

Thanks for all of your work… That was a really great article Please keep writing because I love your style a lot.

  california immigration lawyer wrote @

I was reading through some of your posts on this website and I think this internet site is real informative! Retain putting up.

  how to get rid of acne scars fast wrote @

You blog, I blog.. Everyone blogs nowadays o.o I loved reading yours as it was quite intersting.. Would you mind visiting my blog? it’s about acne can be cleared but I promise it won’t be boring 😉

  minecraft skins wrote @

Magnificent goods from you, man. Highlight of the Month: August The Cooking Road Map I’ve understand your stuff previous to and you are just too wonderful. I really like what you’ve acquired here, certainly like what you’re stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it wise. I cant wait to read much more from you. This is actually a tremendous Highlight of the Month: August The Cooking Road Map informations.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: